Znane od dziesiątek lat, cały czas billboardy stanowią jedno z podstawowych narzędzi reklamy. Z wykorzystaniem billboardów mamy do czynienia bardzo często w przypadku złożonych kampanii reklamowych ale też stanowią one niejednokrotnie stały nośnik reklamy lub informacji o firmach.
Billboardy często są podświetlane.
Billboardy są nieodłączna częścią krajobrazów miast, a pewnych miejsc trudno sobie bez nich wyobrazić, stanowią jakby ich istotę – jak chociażby Piccadilly Circus w Londynie czy Times Square w Nowym Jorku.
Mamy do czynienia z billboardami o wymiarach standardowych ale również spotkać można billboardy zaprojektowane z myślą o konkretnych miejscach, wymagających niestandardowych wymiarów a czasem też proporcji.
Bardzo ważna w przypadku reklamy billboardowej jest lokalizacja, ponieważ od niej zależy ile osób i i z jakich grup będą reklamę widziały. Dlatego należy dysponować odpowiednimi danymi o ruchu ludzi na danym terenie.
Zainstalowanie go w przyciągającym wzrok miejscu może pomóc w zwiększeniu sprzedaży i zainteresowaniu większej liczby osób twoja ofertą.

Billboardy na Time Square